Kela palvelee asiakkaita nyt myös Instagramissa /
FPA betjänar sina kunder nu även på Instagram

Tiedote julkaistu: 02.05.2019, 15:52 Kela
Pressmeddelande på svenska nedan.

Kela palvelee asiakkaita nyt myös Instagramissa

Palveluasiantuntijat Helmi, Joona ja Juho palvelevat asiakkaita Kelan Instagram-tilillä. Kelan tili Instagramissa on @kela_fpa.

Kelan Instagram-tilillä julkaistaan viikoittain vinkkejä, jotka auttavat asiakkaita Kela-asioiden hoitamisessa. Lisäksi palveluasiantuntijat vastaavat asiakkaiden esittämiin yleisiin kysymyksiin.

– Instagramissa työskentelevät palveluasiantuntijat ovat samoja ihmisiä, jotka neuvovat asiakkaita esimerkiksi puhelimessa, kertoo suunnittelija Hanna Pajula.

Asiakkaat saavat neuvoja ja ohjeita esimerkiksi verkkoasiointiin, etuuksien hakemiseen ja liitteiden toimittamiseen. Tietoturvasyistä Instagramissa ei voida antaa henkilökohtaista palvelua, mutta yleisiä kysymyksiä on mahdollista laittaa yksityisviestillä.

Palveluasiantuntijat neuvovat erityisesti asumistukeen, opintotukeen, työttömyysturvaan ja lapsiperheiden etuuksiin liittyvissä asioissa. Tili on kaksikielinen, eli asiakkaat voivat esittää kysymyksiä suomeksi ja ruotsiksi.

Tutustu Kelan Instagram-tiliin!

Lisätietoja:
Hanna Pajula, suunnittelija
hanna.t.pajula@kela.fi
Siiri Kärkkäinen, viestinnän asiantuntija
siiri.karkkainen@kela.fi

FPA betjänar sina kunder nu även på Instagram

De servicesakkunniga Helmi, Joona och Juho betjänar kunder på FPA:s Instagramkonto. FPA:s konto på Instagram är @kela_fpa.

På FPA:s Instagramkonto publiceras varje vecka tips som hjälper kunderna med att sköta sina FPA-ärenden. Dessutom svarar de servicesakkunniga på allmänna frågor från kunder.

– De servicesakkunniga som arbetar via Instagram är samma personer som ger kunderna råd till exempel per telefon, berättar planerare Hanna Pajula.

Kunderna får råd och anvisningar exempelvis för hur man sköter ärenden på nätet, ansöker om förmåner och lämnar in bilagor. Av datasäkerhetsskäl är det inte möjligt att ge personlig service, men kunderna kan skicka allmänna frågor som privata meddelanden.

De servicesakkunniga ger råd särskilt i ärenden som gäller bostadsbidrag, studiestöd, arbetslöshetsförmåner och förmåner för barnfamiljer. Kontot är tvåspråkigt, vilket betyder att kunderna kan ställa frågor på finska och svenska.

Bekanta dig med FPA:s Instagramkonto!

Ytterligare information:
Hanna Pajula, planerare
hanna.t.pajula@fpa.fi
Siiri Kärkkäinen, kommunikationsspecialist
siiri.karkkainen@fpa.fi

Seuraa Kelaa Twitterissä
@Kela_uutiset

Följ oss på Twitter
@Kela_uutiset